Saturday, January 26, 2013

Fashion lion

Jag har vart på Nova Lund och modeshoppat. Hittade en partyklänning till cocktailpartyt nästa helg för 100 riksdaler, som hittat i en UFF-container.

Sedan var jag fräck och kopierade min tuffa mamma. Köpte dessa balla brallor för 30 spänn. Ja, du hör ju, 30-fucking-kronor, för en illröd byxa, vem fan kunde motstå, inte jag, inte morsan, förmodligen inte en jävel som besökt H&M sedan denna prissänkning, isåfall bara de som kan betecknas som psykiskt sjuka.

Det blir många stollar i röda sidknäppta byxor denna vår, och jag och min mamma kommer att vara tvungna att ringa varandra och synka inför varje event så att vi inte kommer, Gud förbjude, i samma byxa. Och jag antar jag måste ge henne förtur eftersom hon handlade först. Men det får det vara värt.

Sånt kap. Visst är jag snygg? En Cubus-anställd sa förresten "det var det sötaste jag sett på länge" när hon såg den lilla gynnaren med chipspåsen här i bakgrunden. Jo, jag tackar ja, det ligger i schläkta.

3 comments:

Anonymous said...

Snygg var ordet.

Ulla said...

Snygg kan du va själv

Anonymous said...

Va smal och ung du ser ut! Typ 21 ar. Sofie