Thursday, January 31, 2013

Mitt lilla hus på prärien


Med utsikt över hästarnas hage och bara ett stenkast från kaninerna och grisarna på 4H-gården, är huset beläget i en lummig idyll som endast nås via en begränsat trafikerad grusväg.

I området bor svennebananiskt lyckliga småbarnsfamiljer, som njuter av den undangömda bymiljön bakom buskridån i kombination med närhet till kommunikationer, serviceinrättningar och butiker.

Bostadshuset, som är i tre våningsplan, är en ombyggd och totalrenoverad lada. Ursprungliga takbjälkar och stuckatur har bevarats och skapar en gemytlig, lantlig känsla.

På bottenplan finner du ett välutrustat kök, badrum med tvättmaskin och torktumlare, samt en salong med utgång till en stenlagd altan. Mellanvåningen utgörs av två väldimensionerade sovrum, toalett och tv-salong. På penthousevåningen finner du ett majestätiskt master bedroom med inbyggda garderober och plats för en hel jävla flyktingfamilj eller ett fucking fotbollslag, om du så vill.

Nu tar jag mitt pick och pack, min man och mina barn, om en månad är jag på plats i kommunens, kanske världens snyggaste hus! Fattig, men lycklig.


5 comments:

Emma Falk said...

Herregud så flott! Grattis till hela familjen! När kan jag komma och hälsa på? Puss och kram

Ulla said...

Tjusigt! Du får komma precis när det passar, gärna varje dag resten av mitt liv, älskade fru!

Reblo said...

kanske det snyggaste hus jag någonsin sett? Så najs!

Ulla said...

Det är fett najs, som ungdomen sa!

J said...

Underbart! Grattis snygga!!