Friday, January 11, 2013

Disign, anyone?

Idag inträffade något fruktansvärt, mycket genant för en språkpolisiär person som jag. Jag skäms! J'accuse! Mig själv.

Men jag ska genast erkänna. Man lär sig av sina misstag, även andras.

Jag skickade alltså ut en 10-veckors mötesserie, och denna mötesserie döpte jag till "Disign Division Meeting". Japp. Och skickade den till ett 20-tal individer.

En stund senare påtalar en person vid kaffeapparaten att jag minsann bjudit in till Disign-möte, höhöhö.

Jag svamlar någonting om att min lins sitter snett. För det gör den!

Men ändå. Helt och hållet oacceptabelt från min sida.

Inte nog med det. För varje jävel som svarar på min oerhört pinsamma inbjudan, får jag ett mail. Subject: "Disign Division Meeting". Och påminns alltså om detta i grammatiska sammanhang oförlåtliga jag gjort. 20 gånger.

Jag vill bara dö en smula.


No comments: