Thursday, January 03, 2013

Kläppte två oskulder idag, som den vinnare jag är!

Vilken sjukt spännande dag för den bilburne! Idag när jag rutinerat svängde in mot Nova Lund stoppas jag av en poliskonstapel med viftande arm! Smidigt svänger jag in till trottoarkanten och vevar, entusiastiskt, ner rutan för snuten! "Körkortet!", ryter han myndigt! Och jag river fram mitt knappt torkade plastbevis på mästerlighet ur damväskan! "Blås!", uppmanar den kaskbeklädde konstapeln med pondus! Jag blir så tagen av stundens hetta att jag misslyckas med blåsningen! Endast 3 sekunder mäktar jag med trots att han bett om 5-6! Jävla amatör, tänker han nästan högt! Jag får göra om det! Och lyckas! Och är bevisligen nykter denna torsdag eftermiddag! "Här är en present till dig!" ropar farbror polisen till baksätet och slänger in ascool reflex i form av en gul polisväst till Lolo! Hurra! Brum, brum, kör vi vidare, utan att ens hunnit säga potatisgris!

Med blodad tand glider jag sedan genom McDonalds drive-through som smidigheten själv! Lucka ett beställa, lucka två pröjsa, lucka tre mottaga varor, inga konstigheter!

Andra människor kanske pysslar med bungyjump och bergsbestigning, själv får jag mina kickar i min spännande vardag!

Och ja, jag är så exalterad att jag MÅSTE jobba med utropstecken efter varje mening!

2 comments:

Mawia said...

Fan ar grymt imponerad av din nyfunna varldsvanhet i bilkorandet, jag som knappt langre vet vilken pedal som ar vilken :-/ Bastaste Ullan!

Ulla said...

Ja, idag kände jag mig tamigibrasan oerhört het på ratten! Om du kommer förbi och roadtrippar, alla helger utom påskhelgen, kan du mycket gärna prova mitt bilskrälle!