Thursday, January 27, 2011

Tig med din fetma

Jag skulle lika gärna tiga, för jag är så jävla tradig med mitt bittra fetmasnack.

Att ta på sig strumpbyxan - asjobbigt och sker under stön, stånk, äckelfettokärring.

Att kissa 20 ggr i kvarten - asäckligt och förbannat tröttsamt. (Igår när jag skulle kissa för tjugoelfte gången på jobbet var det kö till dassaletten och när äntligen en dörr öppnas kommer det ut en välklädd man med en laptop i näven. Där inne luktar det bajskorv och finns spår efter densamma i toalettskålen. Det är vad jag kallar professionellt).

Att få kramp om natten - assmärtsamt och förbannat jobbigt att vakna till varenda jävla natt. Och så får jag för mig att jag har värkar, att det är dags, eller att vattnet har gått, men så är det bara den där jävla kissnödigheten som spränger i byxan. Vidrigt.

Så trist är jag. Och droppen som fick bägaren att rinna över i bitterhet var när jag i afton kom hem från föräldramötet på dagis och vid hemkomsten såg att jag fortfarande hade på mig de blåa plastskorna man måste dra över skorna när man går in på förskolan (om man är för fet för att orka böja sig ner och ta av sig stövletterna, och det är ju jag).

För att jag är så jävla fet att jag inte kan se mina egna fötter när jag går. Det stavas p-a-t-e-t-i-s-k-t.

Men i övrigt har jag inga gravidkrämpor och borde sannerligen tiga med mitt gnäll. För det finns ju så oerhört många som har det värre, och oj vad jag är lyxens lyllos som bara lider av kissnödighet, eller hur.

7 comments:

Anja said...

Ja TIG nu med din fetma och kom i luckan när du gått upp 23(!) kg som jag gjorde förra gången. Tragiskt var förnamnet! Jag misstänker att du gått upp ca hälften av detta nu så sluta snacka gojja tant! Det är fullkomligt normalt att gå upp mellan 11.5 och 16 kg under en graviditet.

http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=3592

Hör av dig efter den nionde klockan fem! Då är du väl både snygg och smal igen?

Kyss!

Ulla said...

Men lite gnäll förgyller väl vilken vardag som helst? Är inte det jättehärligt?

Nionde klockan 5 ja, det blir skitbra. Nu kastar jag in handduken.

Pusselipuss

Anja said...

Mjauuuuu! Gnäll så mycket du vill.

Om sex sexiga veckor jobbar jag sista dagen på jobbet på ungefär ett halvår... Jag kommer också att sakna det. :-( Gnäll gnäll!

Alexandra said...

+ 19 kg tog 9 månader. - 18 kg tog 7.5 månader!

Anja said...

Jag applåderar frun till detta fina resultat!

+23 tog 9 månader -23 tog 24 månader och då hade jag precis en ny bulle i ugnen... Men denna gången lutar det åt att landa på ca 12-13. Då ska det inte väl ta så lång tid.

Ulla said...

Fast jag gnäller mest på fetman på skoj. Det jag egentligen förfasas över är att jag ska sluta på mitt jobb och att nån annan gammal skojare ska ta över hela mitt fina jobbliv som jag byggt upp, DET tycker jag är det jobbigaste. Och den stundande förlossningen. Men det är lättast att gnälla på fetman för den är mest påtaglig och uppenbar och nästan skrattretande. Det andra är ju bara tragik och skrämmande. Men visst fan blir det bra till slut, visst kan jag också få nya perspektiv och inse vad som egentligen är viktigt. Hoppas nå den insikten på tisdag!

Alex said...

1. Förlossningen kommer att bli en mycket bättre upplevelse än förra gången, du har epiduralen inom räckhåll och du kör lite TENS samtidigt som lustgas och du andas.Detta får du övertyda dig själv om.
2. Vi får varsitt snyggt jobb när vi har varit hemma.
3. De flesta som säger att mammamagar är snygga har själv platta magar. Nog för att det är ytligt, men det är inte asball.
4. Vi ses ikväll.