Tuesday, July 03, 2007

Vetekvinnan



Jag vet inte vad det är, men när jag tittar på ovanstående bild håller jag på att spy. Det känns förfärligt äckligt. Vi var i parken på Söndagen, jag och barnen och systern, och de små gjorde om mig till den s.k. Vetekvinnan. Man sticker alltså in veteax i kvinnans kofta, vips har man skapat en Vetekvinna.

Det ser så vidrigt ut, tycker du inte? Det fanns en barnbok när jag var liten som handlade om en pojke som vägrade tvätta sig, till slut var han så smutsig att man kunde odla potatis i hans jordiga hud. Det gjorde jätteont när man skulle skörda potatisarna. Jag tror Vetekvinnan påminner mig om denna sedelärande med sjukt äckliga historia. Det ser ju ut som om veten växer ur kvinnan.

Äckligt!

1 comment:

Anonymous said...

Jag tycker det ar skitlackert. Faktiskt. Haftigt. Miss you, men nasta torsdag far vi leka. Inga cigg. Fy, du lovade.