Monday, July 30, 2007

Läderblusen

Jag hittade inte min Carhart-jacka igår när jag skulle gå hem från Slottet. På den plats jag lagt den låg istället en läderjacka, modell punk, med röda revärer, hålig och jävlig. Den tog jag på mig, Fuzz sa att det var ok at ta den, och snygg som ett helvete promenixade jag hem i min nya läderblus. Men från jackan osade en stank av punkarmsvett som jag fick lida mig igenom. Nu ligger denna läderhistoriett på mitt sovrumsgolv, jag vill slänga eländet, men kanske är den värdefull för någon och jag borde leverera den tillbaka till Slottet? Och hur kan man lukta armsvett i läderjackan, hur svettig är man då, hur punk, punk as fuck som Ratussons hals säger.

3 comments:

Anonymous said...

åååå blusen!! den måste du lämna tillbaks annars kommer ngn liten punkare bli lissen i ögat!!! älskar't. /Foxette

Ulla said...

Jag får göra det...pinsamt ju, det är andra gången jag snor med mig en jacka från DC. Hur tänkte jag? Och var är min ytterblus?

Anonymous said...

Du är hysteriskt rolig. Hade jag bott i Camden hade jag bjudit på en bägare.