Monday, July 02, 2007

Den blåaste av Måndagar

Hårt hårt höll vi i helgen, och i varandra om natten. Jag vidhåller att man fan borde gå ut oftare på Söndagar, för det är fan inget artistiskt eller intressant med Måndagar, hur man än gör och vart man än vänder rumpan. Det är ångest, det är tristess, det är då själva fan.

Fast vad ska man med puben till när de tagit bort det bästa de hade att erbjuda, nämligen cigarettrökandet? Pint utan cigarett, som en joddlare utan ton, som en kaffe utan chokladbit.

TUT TUT sa båten och så gick bryggan. Där stod jag med väskan i halsen och gråten i näven och önskade att jag aldrig kommit med.

Så jag gick inte ut. Jag fick Spag Boll hos Snygg-Räven, vi lurade i oss att det var en bra ide att röka efter maten, vi tittade på Idioterna men somnade som grisar och grodor på golvet framför soffan, gick till sängs - och det är där jag önskar att jag fortfarande befann mig.

No comments: