Cold calls, vad tycker vi om det? Ofta gör det mig väldigt irriterad när de ringer och tjötar. Dessa enträgna säljarskallar som tror att deras produkt kommer att kännas åtråvärd. Om någon ringer och säger "kan jag få tala med den person som är ansvarig för..." ska man genast ana ugglor i mossen och snabbt hitta på en bra ursäkt att lägga på. Den ansvarige personen är naturligtvis aldrig anträffbar. Kan jag hjälpa till? Nej tack, inte intresserad. Men varför inte, frågar dom med brusten och indignerad stämma. Därför att jag orkar inte, är du trött så går du och lägger dig. Har du verkligen befogenhet att fatta ett sådant beslut?, retas dom. Ja visst, säger jag. Tax i mocka och en ovälkammad utter. Lägger på, have a nice day, good luck with your project. Man är väl artig.
Han som ringde nyss gjorde mig dock uppriktigt förbannad. Först enligt ovan mönster. Hepare. Men sedan har cp-skadan mage att ringa upp igen och med sin fånfranska brytning undra vem fan jag tror att jag är. Du kan inte ta beslut om detta, hävdar han malande, du har inga sådana befogenheter, och sedan slutklämmen: "I believe you are the receptionist".
Jaså det tror du, säger jag. Jag har fått order från högre makt att avpollettera alla cold calls från valfritt telecom-företag, så det så. Ja, men DET kunde du ju ha sagt, gnäller horbocken. Nej, jag har fan ingen skyldighet att avge skäl till att jag inte vill prata telefontariffer med en random fjant. I believe you are a dum dum sill.
No comments:
Post a Comment