Sunday, July 01, 2007

Det är ingen som dött av lite cancer

Vi rökte som om vi hade betalt per pinne vi sög i oss. Igår var sista kvällen som rökare, sista natten med gänget då man fick röka annat än morötter i offentliga lokaler, och man ville ju sjunka med flaggan i topp, varför man hade investerat i ett 30-tal cigariller. Alla skulle ju sluta idag, aven de som började igår afton eller de som inte sugit gift på 6 år, alla fick sin beskärda del av cancern. Smoke away, skrattade vi.

Sedan får du tre gissningar vilka som var på det idag igen. Får jag låna en pinne?

Det var visserligen inte mitt förslag att vi skulle köpa paketet, jag forsökte verkligen motarbeta det initialt och strongligen. Men jag kunde naturligtvis inte motstå varken charm eller sug, så där sitter jag nu pa rökfisens mosse.

Svag karaktär, men vad hade du väntat dig.

No comments: