Monday, July 02, 2007

Beteendevetenskap - Fredag

Varje gång jag svänger bägare med killarna från CMS slutar det med årets cp-fylla, så varför skulle det vara annorlunda denna gång?

En ostmästare i svart blus och chinos hade slängt in företagskreditkortet laddat med 2000 pund bakom baren och när vi bara kommit upp i 570 pund vid halv elva blev det bråttom i struparna. Shots och champagne och spritstinna drinkar.

Jag vet inte vilka från gruppen, om ens någon, var med mig på Dublin Castle senare om aftonen. Det mesta fick pusslas ihop dagen efter.

Ett meddelande från CMS-killen. Var är du, jag antar att du har gått och gömt dig för att du var rädd för vad som skulle kunna hända. Jag älskar dig, jag saknar dig. Kom till mitt jigg va. Nu går jag hem.
(exakt vad var det han inbillade sig skulle hända?)

Träffar Jeff-gubben nästa dag på vägen till lunchdate med Mamma och Mawia, han kör mig till Camden, han kan förtälja att jag varit glad och dansat för mig själv på Fuzz-diskot. Ingen skada skedd, det kan jag bjuda på.

Min fru hemma i sängen fick släppa in mig när jag kom hem. Jag hade tydligen bråkat med Fuzz hela vägen hem i taxin. Snälla Fuzz som följde cp-skadade tanten hem.

Meningsfullt. Jag säger då det.

1 comment:

Anonymous said...

Vem förstår? Varför skriver du i gåtor?