Thursday, March 29, 2007

Vårtkärringslunch

"Vad konstigt", sa Vårtkärringen idag på sin avtackningslunch, "det är ingen som har skrivit något sarkastiskt på mitt tack-för-den-här-tiden-kort, det måste ha blivit nån vajsing."

How about: Enjoy your "retirement", tänkte jag med höjda ögonbryn. Så skrev ju jag. Jättesarkastiskt.

Vi mumsade i oss skinnvårtan där och då, på den grekiska restaurangen, doppade den i tzatsiki, taramasalata och humous.

Och i avskedspresent får du en Blackberry så att du kan kolla dina företags-mail on the go, för DET kommer du att få stor nytta av, vår högt ärade konsultfitta på hjul.

2 comments:

Anonymous said...

Kanske slipper vi lasa om den ackliga vartan nu? Jag vill krakas varje gang jag ser den namnas...vill du ocksa det?

Ulla said...

Ja det är klart jag vill kräkas, det är ju det som är det roliga, att den/hon är så äcklig! Henne glömmer vi aldrig! "Today is the last day I can say whatever I want without getting fired", sa hon nyss och skrattade rått. Vilken hora. Slap!