Wednesday, March 28, 2007

Klart Sverige går till EM!

Allt jag har att säga om den svenska insatsen i kvällens EM-kvalmatch är Tourettesdrabbat.

Tourettes och pest och kolera och Tourettes. Att självgoda rumpnissar från Nordirland kommenterade på BBCi gjorde ju inte saken muntrare. Att tvingas lyssna på dessa gubbars hoppfulla utfall och hurrarop när Britterna gjorde mål kändes onödigt.

Skyll på Zlatan igen, gör det bara. Självklart är det hans fel att ett gäng jönsar från cp-ligan Allsvenskan inte lyckas spela fram en endaste boll. Eller skyll på Freddie. Varför tog han inte bara bollen och sprang från planhalva till planhalva med bollfan Karlssons-klistrad på fotbollsskon? Nej, Långa bollar på Bengt, världens kanske mest överskattade strategi, det är den det svenska anfallsspelet bygger på. Och försvaret - det baseras väl på ungefär samma princip som det svenska militärförsvaret - några fjantar i uniform som inte kan hantera varken vapen eller bollar. Tjofadderittan, rätt in i fittan.


Maximilian är mitt allt. Så säger Zlatan.


Mehmet tog min oskuld, nu ger jag honom ett barn. Så sa Anna Book.


Klart fanskapet ser stressat ut, det var ju hans fel jueliju...
Icke!

3 comments:

Anonymous said...

SA Anna Book så? Chockad.

Ulla said...

Anna Books mest klassiska veckotidningsrubrik. Jag har försökt googla den, men hittar inget. Rebblo som sitter inne med en massa gamla veckotidningar kanske kan hitta? Vansinnigt sjukt sagt iaf. Men roligt!

Anonymous said...

jag genomför genast undersökande bloggistik om detta!