Thursday, March 15, 2007

Poppadom

Till skillnad från förra veckan då jag var len under sulorna Måndag -Söndag inclusive, har jag denna vecka ägnat mig åt mer passande aktiviteter för min ålder (läs inga fyllebröl, inga kompishångel, inga sinnesrubbade sms, inga ligg).

Mysiga middagar med goda vänner. Walk the Line - filmen om Johnny Cash's leverne på DVD. Finhacka ingredienserna till pytt-i-pannan. Käka Wasa Frukost redan innan man lämnar hemmet. Apelsinjuice. Raska promenader i begynnande vårvärme. A grown-up 30-somethings single life, man gör alltid så.

Och igår var jag på teaaaaater. Flott ska det vara. Little Shop of Horrors var underhållande och gratis. Och Shilpa från Big Brother var där med ett gäng indier. Hon luktade blomma. Såg liten och stram ut.

Tourettsen kliade i halsen, ville skrika Poppadom Poppadom.

Barnet i mig är tillbaka, helgen ståndar och pistiller. Engelsmännen älskar ju oss. Vi vill ligga, i erat samhälle, på våra villkor, får vi DET?

No comments: