Friday, March 23, 2007

80-talet, 80-talet, var har du tagit vägen nu?

I've got love for you
If you were born in the 80s, the 80s
I've got hugs for you
If you were born in the 80s, the 80s

Om man är född på 70-talet är man helt enkelt för gammal. Enligt Calvin Harris slagdänga. En gammal avdankad kärring är man. Ingen kärlek, inga kramar.

När vi var yngre fanns det en tävling som hette "först in på 80-talet". Det gällde alltså att lägra en 80-talist. Det dröjde ett tag innan de hade åldern inne, och även om jag patetiskt nog hånglade med en 14-åring när jag var 18, skulle det dröja innan jag tyckte att 80-talisten var gammal nog att få komma till.

Men nu är nästan alla 80-talister myndiga, enligt byxa och lag. Om jag inte missminner mig är mitt rekord 1986. Bra jobbat, tant. Ett barn.

No comments: