Monday, March 19, 2007

Living for the weekend

Snacka big. Jag kom hem vid 2-draget nästa dag efter Fredagens bus. Efter Big Red var jag nämligen sugnast i stan och bjöd in mig själv på fest hos Barbiedockan. Kastrullig och snygg landade jag i TV-soffan bredvid Fuzz-Muff. Och gud vad jag tyckte det var roligt att vara kompis med Indiern. Och jisses vad det snöade knarch på alla utom mig. När Barbie kastade in handduken vid 7-snåret på morgonen var vi ett glatt gäng som tyckte iden att traska hem till Indiern och fortsätta kalaset var god. Några gick och köpte mer öl, någon hystade upp sjokvis med vitt pulver på nån gammal LP-skiva, undertecknad somnade snart på Fuzz axel i den indiska soffan. Vaknade och mådde illa och svettades, somnade igen och vaknade vid lunchtid. Någon bad om "frukost" och fick det serverat på LP-skivan. Jag fick nog av fest och gick och tog en cola med Fuzz, för att sedan traska hem till bädden. Snart kom hjältinnan Mamma-dockan med pizza och cola som vi avnjöt på sängkanten innan vi sussade ikapp till klockan sex då det var dags att göra sig redo för en ny afton. Man gör alltid så.

No comments: