Saturday, November 13, 2010

Vuxendocka bestämmer själv

På Ica:

En unge manar på sina föräldrar på ett jävligt irri-ihärdigt vis:

Mamma godis! Pappa godis! Vill ha godiiiiis!!

Nej nej, säger pappan trött. Det är inte lördag idag, inget godis idag.

Och där står jag, stora damen, och gräver i smågodislådorna som en girigbuk med en plastslev. Mums lilla babba. Känner mig som en vinnare.

För det skiter väl jag i, vad det är för dag, är jag sugen så är jag sugen. Och när man är vuxen får man bestämma sånt själv. Tills man har barn över två antar jag, då måste man smyga med sitt snaskande och sitt snusande.

Och igår köpte jag mig en back läsk också. Bara sådär för att det är fräckt att alltid ha läsk hemma och att kunna suga i sig en 33-centilitare vid behov. Jag tror fan inte jag varit i närheten av en drickaback sedan Djurkälla-tiden, alltså tidigt 90-tal.

Passa på att äta vad du vill nu när du ändå är tjock, säger folk. Självklart bullshit, men vem är jag att säga emot. Fly mig en bulle.

No comments: