Thursday, November 11, 2010

Kristna värderingar

Ibland har man tur. När man handskas med kristna, då kan man åka snålskjuts på deras jävla fromhet och godhets rikedom.

Som när jag av misstag signade upp för det kristna körsällskapet "En kör för dig". Ja det var innan jag visste att det rörde sig om "En kör för dig och Jesus". Vilket jävla trams tänkte jag när jag kom på hur det var ställt och sket självklart i att gå dit. Men så började jag få fakturor, för att anmälan är ju bindande. Trots att inte en endaste sketen liten jesus-sång fått lysa in med hopp och frid i mitt hem och hus.

Då skrev jag att vänligt men bestämt e-mail till tanterna på Sensus Kristna Kontor och vädjade till deras goda vilja. Inte ska väl jag betala? Ensamförsörjande småbarnsmamma och allt.

Och app lapp sa att du slapp. Och som tack gör jag mig lustig på deras och Jesus bekostnad, för sån är jag.

No comments: