Wednesday, November 03, 2010

Gruppboende för konstiga

Hej, här bor jag. Ja, inte just bakom denna dörr, och det är väl en jävla tur det, för den typen av agressivitet vill inte jag mötas av om jag händelsevis inte öppnar dörren - men ett par våningar upp bor jag. Och emellanåt får jag alltså bevittna dårskaper som den avbildade där nere på gruppboendet.

Vi får tänka oss följande scenario: Ett sepe har ringt på hos sepet som bor bakom den avbildade dörren. Sepe 2 öppnar inte varpå sepe 1 blir så uppbragd att han plockar fram en spritpenna och skriver med ilskna bokstäver på dörren utanför. Huruvida sepe 2 underlåter sig att öppna med vilje eller rentav rädsla, eller om han helt enkelt inte är hemma, förtäljer inte historietten.

Vad som inte syns på bilden är att förövaren också har toksvabbat golvet i hela entréhallen, alldeles blött och randigt är det, med den där blåa mojängen som står utanför dörren han antastat. Oklart varför. Men nedervåningen på min hyresrätt utgörs alltså av ett gruppboende för retards. På ricko.

Ibland ligger det sönderslagna möbler där nere, små små pappersbitar av reklambladen eller fönsterrutan vid ytterdörren sönderslagen. Allt har jag sett. Jag tror minsann det är ett av sepena som är lite aggro, kanske lite skitzo rentav. SVARA för fan, ANNARS. Säger de argsinta svarta bokstäverna. Någon är instabil som fan.

Goda grannar, tryggt och fint va. Som dom håller på va.

No comments: