Wednesday, November 10, 2010

Ännu en nätkalsong

Nätkalsong 1. Nätkalsong 2.

Dags idag för nätkalsong 3.

En snygg på jobbet har tatuerat sig. Och jag säger:

Det gör mig så glad när kvinnor runt 40/småbarnsmammor tatuerar sig, att inte alla bara slutar bry sig i korta praktiska frippor, lägger av med smink och att göra sig fin. Eller jämfört med folk som tatuerar en tribal i svanken när de är tonåringar, så jävla ogenomtänkt och sepigt.

Varpå, så klart, felar aldrig, en annan dam vid bordet, säger:

Nej men jag har ju en tribal i svanken som jag gjorde när jag var 18!

Och vad säger man. Jaha, ehem, din är säkert jättefin (not). Ja men du var ju 18, stora damen (mogen, nej knappast). Eller rätt och slätt oh du din sjuke fan, hur kunde du??

Nej, man säger inget, förutom lite ordbajs och rappakalja som ackompanjerar det illröda fejset. Ooops, I did it again.

Men jag tycker fortfarande att tribal i svanken ta mig fan är bland det bisarraste tatueringsvalet man kan göra. Förutsägbart, fult och fånigt. Men sånt berättar jag hädanefter bara för min (hemliga) blogg.

6 comments:

Nina said...

En tribal i korsryggen - ett litet vågskvalp!

J said...

Trampstamp som vi kallar dem.

J said...

Trampstamp som vi kallar dem.

Anonymous said...

Vad f-n Ulla, "kvinnor runt 40" jag har för sjutton bara fyllt 23!! ;-) Anna

Ulla said...

Tuffa kvinnor runt 40 var Cissi ju, småbarnmamman (den snygga) det är du, min duva!

Rebecca said...

det är ju mitt motto i livet: 25-årsgräns på tatueringar! (eller fan 30-årsgräns)