Friday, November 26, 2010

Lagom tjock och i mina bästa år

Lindex - fulaste tantkläderna, luftiga tunikor för tjocka, kärringkrimskrams och bjärta färger. Visserligen fina barnkläder, men ingenting för en tant med ungdomlig stil. Såvida du inte är ute efter Sloggi-underkläder, men vem fan är det som fortfarande hoppas få ligga ibland.

Men. Ingen regel utan undantag. Det bästa som hänt mig sedan skivat bröd hittade jag tamigfan på Lindex underklädesavdelning. Och detta efter tips från en av mina hetaste och snyggaste gravidkollegor. Vi snackar alltså om produkten som följt mig sedan kulbulan började puta redan någon gång i Juli månad, som jag högst motvilligt tar av mig någon gång ibland för tvätt. Vi snackar Brilliant babeshaper. En produkt som väl framför allt är avsedd för de som är tjocka utan ursäkt (de som äter för mycket kakor och glass), men som funkar alldeles utmärkt på en svullen preggers. Bara namnet gör ju att man känner sig het, sexig, crazy, cool.

Och där sitter den som en smäck och smiter åt där man helst vill att den ska - snyggast i kommunen, det är jag.

No comments: