Friday, October 15, 2010

Ugglor i mossen

Stora ugglan - Ullas & Lolos, mini-Ugglan Ludde Korvs och Mellan-Lilla Ugglan tillhör Peltokungen av Kungar!
Det drabbar ingen fattig, som jag lite stöddigt brukar säga. Alltid retar det någon. Men 550 riksdaler för en mjukisuggla kan måhända vara att ta ifrån fotknölarna för en lågavlönad tant.

Men se så stor den är! Se så ståtlig!

Jag får skylla på (eller tacka) Årets Bästis 2010, Peltokungen, för det var hon som tvunget skulle ha en uggla när hon såg min lilla. Och jag skickade mail till den japanske assistenten: Kan du möjligtvis köpa mig en liten uggla, frågade jag försynt. Min chef tar den hem på planet och ger dig slant, så gärna så. Men sedan att hon skulle ta i så att hon nästan sprack i sin välvillighet, det visste inte jag. Ugglan var ju stor som värsta Barbapapan och skulle i princip behövt eget säte på planet om inte Jesus varit så tuff att han helt fräckt tryckte ner i den arma ugglan i sin väska.

550 spänn fattigare men en jätteuggla rikare. Och hela familjen beter sig som vore det julafton när jag kommer hem. Mitt liv är fan underbart.

No comments: