Thursday, October 07, 2010

The owls are not what they seem


Jag har helt snöat in på att jag måste ha en sådan här uggla. Inte till lilla barnet, utan till mig själv. Jag, jag, jag. Det är alltså en sådan uggla Scarlett Johansson får av Bill Murray i Lost in Translation. Och jag som inte ens har sitt filmjäveln i sin helhet, jag försökte två gånger både till och från Australien typ 2004 men jag somnade lik förbannat varje gång för att den var så jävla tråkig, jag låtsas att det är en av mina favoritfilmer. Att jag vet vad jag snackar om.
För det är nämligen så att den coola ugglan kan bara köpas i landet Japan, sägs det, och där har jag aldrig varit och är heller inte på väg. Däremot min japanske kollega Haraguchi-san är där just nu, och har fått i uppdrag att köpa en uggla till mig. Och misslyckas han har jag backup i form av min chef, även kallad Jesus men i folkmun Grodan, som ska dit på business trip måndag till torsdag.
En uggla ska jag fan ha. Det är det minsta man kan begära.
Vill ni veta något nytt så fråga Ugglan. Eller Ullan, som jag lite stöddigt brukar sjunga.

No comments: