Tuesday, July 20, 2010

Varför har ingen sagt nåt?

Jag säger som jag sa till min mamma när jag skällde på henne strax efter att jag genomlidit den fasansfulla förlossningen:

Vad fan har du inte sagt nåt för?

Varför kunde hon inte ha varnat mig om det vedervärdiga, undrade jag då.

Nu däremot undrar jag varför i helvete ingen sagt något om att Ven, eller Hven som det så förtjusande kan stavas, är Sveriges kanske världens vackraste plats? Varför har ingen berättat det? Här har jag bott som ett fån bara 35 kilometer och en halvtimmes båtfärd från denna paradisö stora delar av mitt liv och ingen har sagt ett ljud.

Jag vill bo på Hven. Ha ett cafe på Hven. Sälja korv på Hven. Cykla på Hven. Ta min båt hem till Hven. Bli gammal tant på Hven. Fanimig ha en prunkande trädgård på Hven.

Så jävla snyggt. Jag älskar't så jävla mycket.

No comments: