Wednesday, October 11, 2006

Nätkalsongen

Redan på Greklandssemestern 1997 borde jag har lärt mig läxan att man inte pratar om folk på svenska även om man befinner sig utomlands. Jag borde självklart aldrig yttrat orden "Sluta titta på min fitta", i synnerhet inte till en man som var det närmaste man kan komma Göteborgaren Patrik Sjöbergs tvilling. Men glappkäften tourettade loss, och jag fick nästan stryk på kuppen. Något mindre harmlöst var det på tunnelbanan till Old Street i Lördags. Vi fick syn på en nätboxerkalsong som vi idogt och högljutt kommenterade. "Tänk om man skulle hitta den kalsongen på sitt sovrumsgolv en morgon och så var det en massa fartränder i dem, fy vad äckligt", raljerade vi fnissigt. "Nej men han har ju tjej, du behöver inte oroa dig", sa vi och pekade på den blonde yngligen med nätkalsongen uthängande ovanför byxlinningen och hans ännu blondare tjej. "Hihi, nätkalsong, nätkalsong", fnittrade fjortisarna i 30-årsåldern. Han tittade lite konstigt på oss, det må erkännas, men det var ändå en smärre chock när han på väg ut ur kupen glatt ropade: "Ha en trevlig kväll, tjejer!". "Hej på dig!", sa jag.

Nätkalsongen 1 – Fjortistanterna 0

2 comments:

Anonymous said...

nej, va roligt det va, tror jag, och va full jag ar.

Anonymous said...

hahahahahaha, det var det roligaste jag hort pa lange! :)

Det paminner mig om nar jag sprang ner i tunnelbanan en gang och kostymgubbe kom i vagen och jag argt morrade: "Flytta pa dej fet-gubbe!" Varpa han sa med nasal Stockholms dialekt: 'E ja?'

Cringe!!!