Thursday, October 19, 2006

Glad i hatten

Denna vecka har varit guld och gröna skogar. Det började med att jag och Emma konstaterade att vi är fan lyckligt lottade som har en sådan vacker och fröjdefull morgonpromenad till jobbet. Regents Park i höstfärger går inte av för hackor. Jag har insett att förlusten av ett läbbigt kontrollfreak till chef i utbyte av en rättvis, ärlig och socialt anpassningsbar man är till min fördel. Och med vårtkärringens koffert halvpackad, kan man bara se ljust på framstjärten. Att jag sedan idag fått en löneökning, om än självklart inte så grandios som jag är värd, samt att jag ska få In Design-träning, gör att mina karriärbana ser mer positiv ut. Veckans kulturupplevelser har ytterligare stärkt min livsglädje. Little Britain-showen var superb, Didier och flaggorna i gårdagens Chelseastormatch det bästa i mannaminne. Och jag har fortfarande New order att se fram emot nästa Fredag. Det finaste i kråksången - allt är gratis, allt är mitt!

Att klaga är en av mina huvudsakliga hobbies, men just nu vill jag inte klaga på någonting!

Mamma-dockan sitter på bussen, vi ska på Dånken, det spelar ingen roll att jag är småtjock, gammal, singel, barnlös, ligglös, fabulös. Jag mår bra nu.

No comments: