Thursday, October 12, 2006

A beautiful home-coming

Tjocksmock-Keith hade rätt till slut. Skvallerbyttabingbång sa han förra veckan att nu ska minsann Scott komma tillbaka, men han ska ta över Dublin Castle, inte jobba Mixern. Dra den om rövluvan, sa jag. Men igår var han där. Jag ville krama honom, sa glad jag blev. Men Scott var professionell och duktig, plockade alla glas, var artig mot alla, hällde upp pints fast jag redan var för full. Mixer-Scott har blivit Dublin-Scott och jag gillar det. Välkommen hem.

2 comments:

Anonymous said...

jag kan nästan inte tänka mig någon bättre nyhet! ja, det skulle vara om han kom och tog över något hak på skånegatan då men dublin får helt klart duga.

Anonymous said...

Jag kan tanka mig annu battre nyheter dock... mammadockan vinner lottomiljoner? Da skulle hon kopa Dublin och anstalla Scott att skota stallet, och ha hardrocksband varje kvall.