Thursday, October 12, 2006

Mycket genant för mig som gammal person

Vet du vad pinsamt. Jag försökte ragga upp en snubbe igår, du vet den här roliga fotbollshuliganen som skriker högst på matcherna. Vi som var som ett radarpar på Sverige-England-Mixerderbyt i somras. Vi som alltid samlas framför Mixer-TV:n när det vankas Fuzzboll. Jag tyckte nog att det var lite flörtigt, han sa jag var snygg, han skrattade åt mina skämt, allt det där. Men när jag la in stöten körde han nej-tack-jag-har-flickvän. Genant, tänkte jag och gick till Dublin och försökte ragga upp en annan, den vanliga. Jag till och med lockade med sex och samlevnad, men han sa blankt nej, inte sugen sa han. Visst, han följde tant hem, lade mig i sängen, hånglade lite, men när jag vaknade var han borta.

Har jag fullständigt tappat konceptet? Har jag mist min charm helt och hållet? Vill ingen ligga längre?

No comments: