Tuesday, December 04, 2012

Strindbergare


"Jag tror jag själv kommer att sluta på ett dårhus, ty jag blir alldeles vild stundom när jag tänker på världens fånighet.”

August Strindberg 


Fånigheter ja, bara förnamnet. Vakta din tunga, det råder jag dig. Alla kan bli kränkta, och alla BLIR kränkta. Iallafall om man får tro Twitterdrevet, Aftonbajset, Fejsflödet.

Följer du snackisarna? Någon ropar hora i affekt. Skit i den horan! Ja, strunta du i den uppenbart prostituerades åsikt. En annan rekommenderar litteratur skriven av en förintelseförnekare. Men jag visste inte, urskuldrar sig den blåögda palestinskan. En snubbe använde ordet svarting i något olämpligt sammanhang, fy vad fult och förmodligen olämpligt i alla sammanhang. Nästan lika illa som när Bosse Hansson, den gamle stofilen på TV-sporten ondgjorde sig över "ännu en svart spelare" häromsistens. Men är inte han pedofil ändå, vem lyssnar på honom? Vissa försvarar sin rätt att kalla negerbollar för negerbollar, så futtigt. Hånar Noggergate, Kinapuffsgate och alla andra rassegates som förekommit och kommer att förekomma. Det som de självutnämnda Politiskt Inkorrekta, de som ryggdunkar sig själva och varandra över sin inbillade förträfflighet, kallar PK-maffian slår till direkt. Det ÄR inte ok. Inget är ok. Du får heller inte varken berömma eller klanka ner på någons utseende. Utseende är totalt irrelevant. Någon kan bli kränkt! Ingen är tjock! Och om någon är tjock får du absolut aldrig kommentera det. Kommentatorsfält ska hållas helt och hållet neutrala, annars stängs de. Uggla onanerar när han tänker på gamla schlager-tanter, PK-maffian ryter till om objektifiering av kvinnor. Så kränkande! Eller blev hon smickrad? Får man ens bli smickrad? Usch!

Och don't get me started on hen-debatten. "Hen betyder höna!" ropar hen-motståndarna. "Jag heter Dick, det betyder kuk på engelska, men skit i det", sa Kjell Bergqvist i "Ha ett underbart liv" 1992. Då kan man ju inte kalla köksmästaren kock längre av samma anledning, spanjorerna får sluta kalla timme för hora, filmer kan inte avslutas med SLUT som en annan hora, eller kurvan på våra vägar sen då, som är en östeuropeisk hora. Infart, är det när man fiser inåt höhö osv osv, i oändligheten. Och höna är inte ens snuskigt! "Låt flickor vara flickor och pojkar pojkar, det är faktiskt biolooogiskt!", jag blir så trött att jag vill gå och lägga mig i en hönsgård och bli en hen, så trött blir jag. Hur kan det ens vara en debatt? Låt hen vara hen och hen hen. Hen som sa det hen var det, det är allt jag har att säga.

ALLA mår dåligt. Sägs det. Alla är svaga, nedbrytbara, påverkbara av det minsta lilla. Sätt nu på de rosaskimrande skygglapparna, det du inte ser finns inte. Be för fan till Gud om du vill, han finns inte heller.

Men ALDRIG, jag säger ALDRIG, och då menar jag undantaget Kinapuffskinesen, är det den som faktiskt själv utsatts för "kränkningen" som ropar STOPP. Nej, det är ALLTID självutnämnda moralens väktare som rycker in till försvar för de stackars kränkta jävlarna som inte själva vågar höja rösten. De sitter väl hemma på kammaren och gråter av harm och indignation, kan jag tro.

Men dessa starka, opåverkbara moralens väktare som alltså alltid står upp för de svaga i samhället på Twitter, må det vara bögar, tjockisar, mussar eller kvinnor i allmänhet. Vad är vitsen med att tysta ner allt som inte går in i mallen om hur allt ska vara för att ingen ska få höra något de inte vill höra? Och hur vet ni att de ni skyddar verkligen tar illa vid sig? Har ni gjort en Gallup? Vari ligger vinsten? Visa fittan får du popcorn. Eller? Ryggdunka dig själv för att du är så jävla duktig och rättvis, gör du det. Men jag vet att du sitter där hemma och tycker att alla som inte är som du är “konstiga”, du beblandar dig icke. En södermalmare som vurmar för mångkultur fast han aldrig satt sin fot i Fittja/Rinkeby. Sitt du på din kammare och klicka “Afrikas barn 50 kronor”, dela det på Facebook, fy fan vad du är bra. Say yes to the moské, är minareten i vägen för dig va, mallgroda. Duktig idiot. Samtidigt skjuter du tyst igen dörren när du ser att grannen också är på väg ut i trappen. Jävla banan.

Att man måste uttrycka äckel när man ser en Sverigedemokrat, det är nästan lag på det. Och dela PK-dravel på Facebook, som att Jimmy Åkesson är en kackerlacka, det känner vi att han är, ända in i folksjälen i helvetet. Denna slätstrukenhet, denna rädsla för att kränka, det är ju fan beklämmande. Jimmy Åkesson liksom, tjalalalala, jävla fjant, ungefär lika cool som Clark Kent utan stålmannedräkt, ungefär lika harmlös. Vem kan känna sig hotad eller kränkt av en sådan spillevinks beskedliga, ochockerande tugg? Herregud, vi kan ju skratta bort honom! Men av någon anledning jag inte riktigt begriper måste man ropa rasse varje gång någon yttrar sig invandrarkritiskt, må det vara SD-tomtar eller bara en annan valfri tomte som EVENTUELLT kränker någon genom att använda ett ord. Alla mår dåligt, glöm aldrig det! Vad man gör med dem som varken gillar Sverigedemokrater eller Kulturberikare, det finns det inget svar på. Det är antingen eller, är du med oss eller mot oss, bu eller bä.

Utgångspunkten är att alla s.k. samhällets minoriteter är dels cluless, dels godhjärtade. Så naivt, så dumt! Varför skulle de plötsligt vara små snälla lallare när "vi" ju är sådana uppenbara as? Var går den gränsen?

Åh, tröttma.

Hela tiden denna jävla omvärldsanalys som går ut på att identifiera eventuella kränkta och så står vi upp för dem och värnar om dem och håller de stackarna om ryggen. All the fucking time. Vill du kränka, kränk dig själv.

Nej, jag blir också alldeles vild när jag tänker på världens fånighet, precis som Strindberg.

No comments: