Friday, August 13, 2010

Snygg familj

Här glor vi på det där oerhört rafflande högvaktsbytet som alla turister så suget vill titta på. Själv fattar jag inte riktigt vitsen med all denna teater och hästskit, men jag är kanske en alldeles för modern människa.

Och sen serru, sen blir det spex. Alla turisterna vill stå bredvid kungens vakt utanför slottet och göra något busigt. Min svordomsmorsa låtsades till exempel att hennes käpp var ett vapen på sin bild, riktigt flippigt.

När jag var liten pyssling var jag så pass fånig att jag cp-ade mig med en sådan där högvakt i syfte att få honom att skratta. Du kan tro att jag löjlade mig och dansade runt och grimaserade, men inte fan rörde killen i blått en min. Om något skulle han väl sträckt ut benet och sparkat ungen i ansiktet för maken till irritationsmoment kan man svårligen finna. Så är det att vara högvakt, man har liksom gynekologerna sett allt, och nu är allting tråkigt.

No comments: