Friday, August 20, 2010

Jag har en kanylballe i ungen

Jag vet inte om jag är bisarrt funtad, men jag tycker att det ofta känns väldigt genant att berätta för folk att jag är gravid. Jag spände mig som fan i måndags när jag skulle säga till min chef.

För att det är ju att berätta för någon att man har legat. Och det vill man ju absolut inte diskutera med sin chef, svärfar eller bror. Men plötsligt står man där och säger att:
Ja, jag har haft oskyddat oavbrutet samlag. Till sin chef! Eller mamma! Piiiinsamt.

Då är det en del som vill veta – var det planerat? Vilket naturligtvis är en oerhört privat fråga som handlar om på vilket sätt och hur ofta man ligger med sin man. Varför frågar folk det?

Då säger jag att nej, jag var full och det var ett karnevalsligg, men det är bäst att smida medan järnet är varmt, man blir inte yngre med åren och det är ju så förfärligt lätt att bli gravid, eller hur (och det sticker i folks ögon, för tydligen är det alls inte lätt för oss 30-plusare, bara för fertilitetsmongot Hammarlund), och oj vad häftigt och skojigt att Lovisa ska få ett litet syskon va!

Så var det med det. Vecka 15 ser ut som 25 men egentligen är det mest ostbollar, mcDonalds-mat och en och annan karamell där inne. Målet är att hålla sig på rätt sida 80, that’s all.

2 comments:

Nina said...

Jag tyckte också att det var oerhört pinsamt att berätta för folk när jag va på tjocken men kunde inte rikigt förstå varför det va så svårt. Jag tror kanske att jag va rädd att folk skulle se på mig som på en sån där gravid tonåring, "råkat illa ut och vände hem till Sverige med svansen mellan benen" för jag känner mig fortfarande som en liten flicka ju!

J said...

yay! mera bebisar! älskart. klart du ska vara tvåbarnsmorsa, det verkar vara dags att vända den här fula mammor trenden nu. vete fan vad kärringarna höll på med på 80talet. var fula och praktiska, som tupperware. nu kan vi ju bevisa att man kan vara både sjukt snygg, rolig och mamma, på en och samma gång.
och så får man ju gigantiska bröst på köpet. med veckasbebisen hemma nu ser tant ut som hon köpt nya pamelaboobs i samma veva som kläckningen. hej cleavage. hej snyggaste tvåbarnsmorsan.