Wednesday, January 14, 2009

Tjockglad

Efter att den senaste veckan ha satt i mig 5 askar choklad, Paradis, Wienernougat, Anton Berg, you name it, och cirka 950g lösgodis, detta toppat med rabarberpaj, smörgåstårta och ca 8-10 månader av frosseri och fika med bulle och kaka och glass varje dag, en chokladbit eller glasstrut på vägen hem från Tesco, baka massor av kanylballar, kakor och mums,2 pundare för två paket kakor på Sainsburys, mums lilla babba, den tar vi sa polisen och pållen i kör - efter allt detta och ett par stenar tjockare än vad som kan anses attraktivt har jag nu satt en käpp i mitt hjul.

Stopp och belägg, nu är det slut på sötebrödsdagarna, nu håller vi i hatten och blir smala och snygga tills bikinisäsongen börjar i April när jag reser till Brasilien. För om jag inte aktar mig kanske jag måste byta bikinin mot en burkini och det vill jag lova är inte något jag vill, gud förbjude.

Wo ist der chokoladen laden laden?

Att sluta med socker är nästan lika svårt som att sluta med heroin, har jag hört.


No comments: