Sunday, January 25, 2009

Ny Maskin

Jag köpte häromdagen en ny laptop på Dell.com. Dell gör bra maskiner till förmånliga priser, resonerade jag, Dell gjorde mammas nya och Dell gjorde min senaste maskin som vart stark och snygg i cirka fem långa år. Dell ska jag ha. Men medan jag väntande på leverans ringde en kärring från det indiska call-centret för att bekräfta några detaljer angående köpet. Jag orkar inte gå in på dessa detaljer - kan bara säga att jag redan när telefonen ringde var på sjukt dåligt humör, bäbisen skrek och jag var trött, så vi hamnade på kant med varandra redan från början. Jag väste "vad vill du" och hon hade skarp indisk brytning och kallade mig ma'am. Det hela avlöpte med fler otrevligheter och avslutades med att jag sa dra åt helvete fitta och slängde på. Gissa om min Dell-order blev cancellerad, johodutack.

Men lika glad var jag för det och gladast var nog röefwen, för samma kväll hittar jag dealen av dealar - för 100 pund less en HP snygghetshistoriett med blåstråle (framstjärtens DVD), feta RAM-minnet, inbyggd kamera och mikrofon, hela kittet och därtill 17tums-LCD-skärmen. Allt var vackert och kunde beställas för avhämtning på (indiska?) Curry-shoppen i Camden.

Hej och välkommen min nya maskin. Just nu älskar jag Spotify och We don't need another hero med Tina Turner. Älskar't, kan man säga.


No comments: