Wednesday, January 14, 2009

Blöja

Kul ord förresten - blöja. Säg det ett par gånger (helst på skånska) så får du se hur bisarrt det låter.

Blöja. Blöja. Blöja.

Inte som nappy som det heter på engelska. Eller diper på amerikattska.

Så mycket blöja består min tillvaro av att jag drömt om blöja 2 ggr den senaste veckan.

I första drömmen var det min mor som deklarerade att hon bar blöja om nätterna för att det var så kallt att gå upp och kissa. Inget konstigt med det. Bara att kasta på morgonen ju.

I andra drömmen var det en av London-dockorna (du kan roa dig med att gissa vem), som avslöjade att hon hade en sjukdom (analinkontinens?) som gjorde att hon behövde bära blöja. Men det var bara ungefär vart 8e dag det läckte, var hon noga med att poängtera. Och tänk vad konstigt att vi känt varandra så länge och så avslöjar jag detta nu, sa hon. Nej nej, tyckte jag i drömmen, inget konstigt alls, helt naturligt ju.

Libero Liksom - Det känns tjyggt.


No comments: