Wednesday, January 14, 2009

Guran är en hjälte

Jag har investerat i ett Guitar Hero-spel, med tillhörande gura. 

Ascoolt är det att dra några hårdrocksriff på eftermiddagskvisten eller kvällsdito. 

Men aldrig efter 10 PM - det är ju det som är den allmänt kända regeln i hyreshus, eller hur, det vet ju alla. Utom den katolska pisskärringen i lägenheten bredvid som efter en etermiddagssejour av gitarrbattlande mellan mig och min snygge make lämnade denna hotfulla lapp på vår dörr.




Om ni fortsätter att störa människor med att spela hög musik kan ni förlora ert hyreskontrakt. Var snäll och var mer hänsynsfull.

 
Högaktningsfulla hälsningar, Anonym.

Men dra du till Gud-horan, man får faktiskt föra oväsen på dagtid. Jag har haft noll efterfester sedan jag flyttade hit, du borde vara jävligt tacksam kärring. Nästa gång klagar du väl på att jag har ett gråtande barn. Get a life, säger jag surt som räven.

No comments: