Thursday, November 29, 2012

I still love you, Sonny E

Varje anställd ska verka som en ambassadör för företagets produkter. Det är det ultimata, då har du lyckats som arbetsgivare i en kommersiell koncern. Själv är jag inte anställd, och har heller aldrig ens varit det. Lik förbannat går jag runt som en livs levande ostystare och promotar Sonnys heta nallar som om jag hade betalt för det.

Baktalar iPhonen som alla älskar så urskillningslöst. Pratar om batteritid, vattentålighet, kvalitetskameror, friheten och mångfalden med Android.

Jag vet inte vad jag ska vinna på det? Alla har ju en iPhone och så var det bra med det. Det är ju inte precis som att ett helt företag kommer att byta operativsystem och teknisk utrustning för att jag håller låda.

Jag är så jävla lojal, det är vad det är. Och jag vill så förbannat gärna att det ska gå bra för Sonny-snyggingen. Så jag ambassaderar, promotar, säljer in, berättar. Om en japansk produkt tillverkad i Kina, är jag inte multikulturell i sinnet så säg.

No comments: