Wednesday, November 07, 2012

Är det bajs?

Jag dör, med min infantila humor i högsta hugg, vad roligt.

Sitter på ett möte om mitt nya fräcka intranät. Det finns en Blocket-liknande funktionalitet där anställda kan utannonsera grejer de önskar sälja till sina kollegor.

Just nu finns det bara ett fåtal poster. Vi tittar på dem i grupp och uppmanas använda funktionen.

En tant i gruppen utbrister: "Den där i mitten är min, det är jag som har leksaker!"

Varpå den som sitter bredvid mig vänder sig om och säger:

"Är det bajs?"

Och jag bara, hur menar hon, är det bajsiga leksaker, dvs skitgrejer, varför i hela fridens frågar hon så, är det av oartighet eller är hon lite knäpp?

Tills jag fattar att hon snackar svensgelska: "Är det buys?". Kan man köpa leksakerna, ja vad fan tror du - man kan det.

Men åh vad jag skrattar hea vägen till skrivbordet när jag tänker att hon frågade om det var bajs. Så jävla roligt. Vilken rolig arbetsplats jag har!

Och så tänker jag på tysken jag bodde med i Primrose Hill, som indignerat sa, via sms, när jag smög ut ur lägenheten sista gången jag såg dåren:

"I can't believe you left with no good buys".

Good bajs.

1 comment:

Nina said...

Is it Harry Potter?