Thursday, May 10, 2012

Unna dig, det drabbar ingen fattig


Just nu är jag dock tyvärr ganska hårt ansatt av fattigdom. Jag har typ 2 papp på kontot, månaden har väl i princip bara börjat, blöjor ska köpas och helst gärna en födelsedagspresent till min man (ett paket Stimorol?). Visst, man kan äta falukorv och Euroshopper-pasta, sno toalettpapper och bananer från nåt gammalt jobb, men det är väl ta mig i brasan ingen stil som anstår en köng? Ikväll ska jag dessutom sätta på mig min spenderbyxa, för jag har restaurangdate med en jävligt het tjej som jag känt sedan jag var som snyggast (typ 16), och kanske en till. Man måste prioritera  här i livet, detta känns viktigt och värt en vecka med Euroshopper/Eldorado.

Jag ska bara klaga lite, för jag är ju inte ett socialfall i alla fall. Inte än. Inte på långa vägar faktiskt. Perspektiv, lilla vän. Och nästa gång jag får lön får jag SJUKT MYCKET PENGAR, och då ska jag unna mig följande:

  • Ett klipp hos herr frisör
  • En genomkörare hos käftis
  • En ny jefligt teflonig stekpanna som äggen inte tokfastnar i
  • En ny sexig garderob (sedan ska jag fan slänga allt urtvättat 90-talsskit som jag envisas att behålla ”utifall att”)
  • En sån där färgglad, härlig och dyr fleccejacka som alla rika ungar har, eller varför inte två, en per snyggt barn
  • En körskolelektion i veckan, en dubbel alltså, varken mer eller mindre
  • En DVD-box med en spännande amerikansk serie i som jag kan titta på om kvällarna efter att mina barn gått och lagt sig fast jag inte egentligen orkar
  • Ett gäng dyra krämer och sminkprodukter (åldern tar ut sin rätt, men bara man låter bli att skratta och prata så förbannat ser man någorlunda slät ut trots pensionens annalkande)
  • En ny fräsch, ungdomlig parfym, så att jag kan sluta använda den brasilianska barnparfymen (den luktar visserligen gott, men den luktar väl….barn?)
  • Dyra möra köttstycken, och kanske pilgrimmsmusslor (nu vattnas det i min mun)
  • Exklusiva bilutflykter till alla skånska slott, med tillhörande fika på varje (det finns typ 50…minst)


Åh, vad allt är roligt!

No comments: