Wednesday, May 23, 2012

Så här glad blev jag när jag öppnade mitt lönebesked idag


Min man, som är en filmare av rang, råkade fånga detta historiska ögonblick på sin skräptelefon (iFånen). Wow, vilken summa!

Det är någon vajsing med folk som tjänar mycket, att de aldrig vill berätta exakt hur mycket, det har jag liten förståelse för. Vill man inte bara basunera ut, ropa hurra, ryggdunka sig själv, fy fan vad jag är bra?

Det ser jag ut att vilja göra iallafall. Hur jag liksom rycker till när jag ser den oerhörda siffran, gör en liten myrsloksmin och kommer rusande med beskedet och vill skryta, peka med hela handen, KOLLA HÄR LUDDE, VAD JAG FICK AV MENSPROPPARNA.

Men jag tar väl seden dit jag kommer, brer lite lagom Jante över mig, och tiger still om vad beskedet visade. En jävla massa iallafall. Dubbelt upp. Och i det här fallet drabbar det ingen fattig, det GYNNAR en fattig.

Dessutom är jag tydligen så genialiskt duktig att jag fått mitt töntiga konsultuppdrag förlängt. Ska man jubla över det? Tja, men det var ingen som filmade när jag nåddes av det beskedet idag. Helst hade jag ju hoppats på anställningen allan, så glad vore väl en överdrift, lättad mer sanningsenligt.

På fredag kan han filma när jag skrapar en trisslott om han vill, då kanske man får se hur det ser ut när någon blir miljonär. Det ser nog jävligt kul ut.

No comments: