Wednesday, May 23, 2012

Ball på ballen


Nu är det sommar. Den firar jag genom att flyga på min balle.

Till middag svängde jag ihop en banankaka. Barnen fick förstås fisk, jag är ju en bra mamma, ska du veta. Allt fanns hemma, noll spänn spenderades (bananer fanns i fruktkorgen i lunchrestaurangen, taximocka).

Själv får jag väl se till och banta snart, annars kanske folk börjar undra om jag har en bulle i ugnen, och det kan jag berätta att det har jag ej. Bullen är innanför ugnsuckan och när den är färdig går den via munhåla och strupe till min magsäck. Vad som händer sedan, när den nedre magmunnen öppnas efter spjälkningen, tycker jag inte vi behöver gå in på.

Jag ska förresten få en svägerska när jag åker till brasselandet i juli, vilken fin gåva, som tur är kommer Jesus inte vara inblandad, eller den där jävla vildavästerntomten från Höör för den delen. Det blir rajtantajtan för hela slanten.

No comments: