Friday, May 11, 2012

Dj RunkblöjaN

Jag är väl infantil, det kan jag utan omsvep erkänna (jag skrattar ju till och med på min treårings nivå när det gäller bajsskoj), så det roligaste jag hörde igår var ett anagram:

DJ RUNKBLÖJA

Alltså, det kanske inte är nytt, det är det säkert inte, han kan mycket väl ha förföljts av detta lustiga namn sedan han gjorde sitt regeringsinträde år 2007, men jag såg det först igår (tror det var på Facebook, var annars).

Kan du lista ut vem som är DJ Runkblöja, mamma?

Namnet är ju så enastående för att kombinationen runk och blöja är så jävla sjuk och otippad, och att det dessutom skulle vara ett DJ-namn, de ska ju jämt vara så coola (utstuderat coolt blir oftast extra fånigt). Jag dör, vad kul. Och som grädde på moset, att förlöjliga en så töntig figur som mannen som gett Folkpartiet ett jävligt ovälkommet kristet ansikte i all sin frikyrklighet, det gillar jag extra mycket.

Nästa val röstar vi bort DJ Runkblöja tycker jag.

2 comments:

Anonymous said...

Fel! Det saknas ett n! Ska vara RunkblöjaN. För övrigt tycker jag vi ska rösta bort båda två.
Anagrampolisen

Ulla said...

Fan, det har du rätt i. Genant för mig som språkpolis att bli ertappad av anagrampolisen att inte ha kollat ett anagram ordentligt. Det stavas s-o-p-a. Fuskade till ett n iallafall i rubriken. Ujujuj. DJ Runkblöjan. Inget annat. Yo.