Saturday, May 05, 2012

Efterkälken

Jag har inte en trädgård som är lika stor som min LKF-lägenhet, nej det har jag inte. Å andra sidan har jag inte heller en jättetråkig svennebanan-man som vill "titta på sport" eller "konstgödsla gräsmattan".

För jag har ingen gräsmatta. Jag har inget hus. Jag har inte det som svenska 35+åriga kvinnor "ska" ha. Hell, jag har knappt en fast anställning. Jag jobbar på det, men jag har inte nått dithän än.

Jag sitter på fredagsfikat, de pratar om att mocka i trädgården, vad har jag att komma med. Jag är väl jokern i leken, kan man inte få vara det. Jag HAR iallafall trädgårdar jag kan gå till om det kniper, det kan väl vara min mammas eller min systers, men de är iallafall fina så vem bryr sig. Om min LKF-trea. Vem har synpunkter på den? Har du det så får man hoppas och anta att du ingår i den ledningsgrupp som väldigt snart kommer att besluta om min framstjärt, och att du isåfall kommer att inse att jag BIDRAR TILL FLER SÅLDA TELEFONER.

För det är ju det allt handlar om, så jag brukar räkna. Om jag gör det här - bokar denna resa, fixar denna intranetsida, skickar detta mail - hur mycket tid frigör jag då för en person som VERKLIGEN bidrar till att fler telefoner säljs, mao hur många sålda telefoner bidrar jag då till? Så måste jag tänka. It's all about the money, it's all about the dum-di-da-da-di-dum.

Vad kostar jag? 272 kronor i timmen. Vad kostar pappa? Ta den summan gånger fem och du fattar hur jävla viktigt det är att ha kungliga administratörer som är villiga att ta skit så att du kan ägna dig åt det du har betalt för.

Nej, jag har ingen pergolia, nej jag har ingen trädgård. Frågor på det?

No comments: