Friday, December 10, 2010

Let's all make babies

Vad väntar alla dessa människor i 30-årsåldern på, många i fasta förbindelser och lika fasta jobb? Har de inte fattat att grejen är att föröka sig, att göra fler av den man gillar mest, nämligen sig själv?

Idag läste jag förnöjsamt på Facebook, sidan där man nås av alla slående intressanta nyeheter bland sina bekanta, att ett gammalt strävsamt par jag känner som varit ihop och gifta i minst 6 år och passerat 30 för länge sedan, väntar barn. Det gladde mig och jag tänkte att nu är det dags för alla dessa gamla stofiler att ta sig samman och ligga lite så det blir barn, för allt annat är ju meningslöst i jämförelse, vilket man ju inte fattar förrän man skaffar barn, men gör det då för fan, så ska du se att jag har rätt.

Det kinkigaste läget är förstås för de som är runt 30 men varit i sin relation länge, och blivit bekväma. Det ska mycket till innan de slänger p-pillrena och börjar ligga på riktigt. Bättre då att vara tuff och singel för att kasta sig handlöst in med den rätte, köra hela racet sambo-bröllop-förlossning på ett och samma år. Lite så jag jobbar och fy fan vad bra det gick och fan vad jag är nöjd. Ni får mycket gärna prova.

Som sagt, du kan ljuga på puben och skoja allt vad du orkar, men ingenting slår att ha små snygga barn som kan lära sig allt du kan. Nada, niente, nichts. Tro mig, jag vet.

Kom igen nu alla tanter och gubbar, nu är väntan över, nu gör vi barn. Mitt nästa kommer om cirka 9 veckor, när kommer ditt?

2 comments:

Anonymous said...

jag gör som du. allt på en gång. så jävla bra. så jävla roligt. det är bara mesar som väntar. fast det förutsätter ju att man får tag på världens bästa karl iofs. men 30`plus, då är det ju helt ovärt att vara ihop med någon man inte vill ha barn med. nej, ut med dom dönickarna.

RÄVfan. kisskiss

Anja said...

Om 14 veckor...