Monday, September 13, 2010

Småaktighetens bleka krankhet

När man går till val tycker jag man ska försöka tänka stort. På vad som är bäst för landet, för de flesta och för de som behöver mest hjälp (cp:na).

Därför vill jag småspy på alla floskliga vallöften som riktar sig till en viss lättlurad grupp.

Gratis linjetrafik för pensionärer i Skövde, ja tack sa Inga-Lisa 85 och röstade på Vänstern fast hon egentligen var blå (miljonär).

Lägre skatt för höginkomsttagare, yez pleez sa birådirektör H.K. Bergdahl, lade mörkblått i valkuvertet och sopade in ett par extra tusingar under mattan (till arvet).

Sänkt maxtaxa på dagis für alle, aber gut, let’s rösta på Sossarna då för fan, sa 3-barnsfamiljen med 2 millar i sammanlagd årsinkomst. Mera slant till maj.

Men vad är detta för löjeväckande småaktighet? Ska man inte tänka stort, outside the box som man bor och verkar i, ska man inte tänka på framstjärten och världen i stort? Det tycker jag.

Och det är därför jag inte vet vem fan jag ska rösta på utav alla lismande fjäskisar och välfläskiga gubbtanter med ordbajseri som största konststycke.

No comments: