Monday, September 27, 2010

Ett brev, en liten tankeställare och ett förslag till Mona Sahlin

Hej Mona,

Jag såg dig på Skavlan i fredags. Du är ju en väldigt trevlig och smart kvinna, tycker jag. Jag röstade på dig. Att du skulle bli Sveriges statsminister. Bestämde mig för att ideologi går före enskilda frågor, att den röda linjen är mänskligare och trevligare än den blåa.

Du har ett väldigt stort rättspatos. Det har du. Större än mitt. Och så är du kanske en smula naiv. Let me explain.

De frågade dig hur du skulle hantera de där 20 nya arbetskamraterna du får i och med valutgången. Hur det blir med julfesten, fredagsfikat, rökpauserna. Kommer du att frysa ut dem? Kommer du att få en bulle? Kommer de att få komma in i värmen? Är du professionell?

Du sa att ”Ja jag kommer ju inte umgås med dem”. Det tog du för självklart. Man kan ju inte umgås med ”såna”. Faktum är att deras parti har sina rötter i Vit Makt-rörelsen, alltså är de rasister.

Med andra ord, tycker jag, skulle man på samma vis kunna hävda att:

Vi ska inte ha något samröre med Tyskland. De har nazistiska rötter, det var bara 60 år sedan de försökte ockupera oss alla och döda alla icke-arier – så fort kan vi väl ändå inte glömma?

Vi ska inte beblanda oss med muslimer. De är odemokratiska och har en förvriden könsuppfattning, som klingar illa med vår moderna jämlika stat.

Men DET får man alltså inte säga – då är man politiskt inkorrekt och rassebanan och jättedum osolidarisk islamofob.

Det är skillnad på mobbing och mobbing. Mobbar man bara rätt mobb så är det helt ok att mobba. Det säger ju du Mona och det säger Svenne Banan och säkert också Jante.

Läge att trycka upp knappar?: RÖR INTE MIN MUSSE.

No comments: