Friday, September 24, 2010

Saker som provocerar mig

Kvinnor i slöja –må det vara hijab, niqab, burka – när jag ser dem vill jag stoppa kvinnan där och då på gatan, ruska om, väcka och ifrågsasätta hennes sjuka behov av att täcka sig för eventuella män som kan tänkas bli kåta av ett hårsvall/en arm/en barm.

Tjocka människor som äter snask- Ja, jag är ledsen, men det är något patetiskt med tjockisar som äter onyttigt, det är väl det där skamfulla de har i blicken ”jag borde inte, men”.

Svenne Banan och Sven Svensson – Den medelsvenske, han får mig vilja explodera i Tourette’s och allehanda konstigheter, för jag vill fan inte bli som han.

Politisk korrekthet – Att t.ex. älska alla invandrare oavsett hur de beter sig, det är ju för fan löjligt och orimligt, speciellt för en person som jag som över lag inte är speciellt förtjust i människor och särskilt inte religiösa sådana.

Falsk artighet - Att på pappret älska och välkomna alla invandrare, men sedan är det inte en jävel som vill anställa dem eller ta i dem med SD-tång (ens om de kommer från Brasilien, som Silvia)

Bror Duktig-komplexet – Saker som att det är fint att gå upp tidigt på morgonen och att äta ekologiskt. Fy fan vad duktigt.

Jante och hans fåniga lag – Att man inte får tycka att man är tuffare, häftigare och roligare än Svenne Banan. Att principen att allt blir mycket roligare om man är snygg inte är allmänt vedertagen.

Rena, skinande hem med genomtänkta inredningsdetaljer – Ja men sitt du där i din uppblåsta soffa och håriga mattan dammsugen i rätt riktning. med dina Marimekko-dukar och Lasse Åberg-tavlor på väggarna, gör du det, men tro fan inte att du är lyckligare än vad jag är i min ihopkrafsade skit.

Folk som vet bäst hur man tar hand om barn för att de råkar ha ett – Amma minst 6 månader fast helst 2 år för det säger WHO, barnet måste däremot flytta ut ur föräldrarnas sovrum när han är 6 veckor annars blir han aldrig en självständig individ, snask är farligt, McDonalds livsfarligt, faktiskt får man bara bjuda på ekologiskt, och sådär kan du inte göra, du måste göra si, du måste göra så och oj vad det är viktigt att alla under 3 sover senast klockan 19 annars vet man inte vad som kan hända.

Småbarnsmammor med korta praktiska frisyrer, noll smink och bekväma kläder – Hur tänkte ni nu? Att man var snygg bara för att fånga en karl och nu har ni en?

Småbarnsmammor som tittar snett på andra småbarnsmammor med långt hår, smink och korta kjolar – Hur tänkte ni? Är det häxan avundsjuka som spökar eller vad är det för fel med att vara snygg?

Människor med dålig självinsikt – Dvs alla som bara agerar enligt ovan utan att reflektera över varför, utan att ifrågasätta sig själv eller försöka se sig själv ur någon annans perspektiv. För hade man kunnat se vad andra ser hade man ju inte varit så jävla torr, ful och tråkig, eller hade man?