Monday, June 04, 2007

xxx - kyss mig kvinna

Jag har på sistone reagerat på överanvändandet av x i mail- och sms-konversationer. Rätta mig om jag har fel, men betyder inte x-et kyss? Puss? Men iallafall inte hejdå, ha det nu jättebra, tack för hjälpen, tax i mocka.

Ett x betyder puss, två (xx) betyder kyss med hångel, TRE (xxx) betyder att man älskar och vill ligga. Eller? XXX kan också betyda porrtabu. Är det inte så man ska tolka det längre, är jag för gammeldags när det kommer till Txt Talk?

Att kvinnor jag aldrig träffat och som mailar mig professionellt avslutar sina e-mail med sitt namn och ett litet x känns märkligt. Vill de pussa mig? Flörtar de? Eller har betydelsen av x förskjutits utan att jag märkt det? Coca-cola-tanten x-ar mig, Beerseller-kvinnan likaså, teater-promotern avslutar sina mail med ex (Emma Puss) och damen från Daily Mirror började idag skriva x efter andra mailet.

Jag tycker det är fint när mina vänner och rävar x-ar mig, men totala främlingar, det är väl ändå att ta i?

Förmodligen rör det sig om samma syndrom som särskrivarna och klyscha-användarna lider av, de talar (skriver) först och tänker sen, eller aldrig.

/ux

No comments: