Monday, June 04, 2007

Sköna Söndag

Inte behöver man gå till Dublin Castle bara för att det är Söndag. Visst är det klassiskt att svinga bägare på slottet när veckoslutet sjunger på sista skälvande versen, men nu är det så att jag behöver inga dörrvakter, ljudtekniker, barn från Brasilien - istället får jag Mammaburgare i Wimbledon och det är ta mig fan mycket finare.

Jag säger naturligtvis inte att jag ska sluta gå ut, att Slottets pärleport är stängd, men visst är det vackrare att vakna på Måndagmorgonen med ett löjligt kärleksflin och en nakenkram, än med en spritstinkande ande totalt osugen på att leva, än mindre arbeta.

Jag körde tillräckligt hårt i Lördags natt/Söndags morse med Singstar-efterfest och en klagande granne. Nästa gång får jag antingen a. varna honom så att han kan resa bort eller b. bjuda in honom. Bra granne. Allt blir mycket roligare om man är snygg.

No comments: