Sunday, June 10, 2007

Har ni fest, eller?

Klockan är inte ens två AM slagen, och alla har redan gått hem, alternativt tagit taxi till klubbsvängen. Man måste ju utnyttja sommarnatten till dess max, heter det. Debaser, Inkonst - vill du, vill du dansa.

Själv tyckte jag ganska pensionärsmässigt att det var skönt när alla gick. Att jag fick tillfälle att sitta här själv med min grogg och min snus i min fanastiska holiday resort på 50e våningen. Spatsera runt på stora ytor, vara hur naken jag vill.

Det kändes som att det var många som kom bara för freak-showen som denna bostad erbjuder. Ett tag var vi nog en 40 pers som sorlade och skålade i vardagsrummet. Man fick ta dem på tur och visa gymmet, utsikten, hissen går upp och ner. Sedan hade de sett de magnifika vyerna över Malmö, slabbat ner ett par glas och lämnat chipsdamm på mattan - då var det dags att dra vidare till nästa upplevelse. Som att resa till nya platser bara för att kunna skryta om att man vart där.

Och Stene, han döljer ståndet. Eller var det på Mellan-Fredriks tid?

Och jag, jag längtar efter rävkramen. Eller var det en bäver?

2 comments:

Anonymous said...

Jag kom för att träffa dej. Torson var bara grädde på moset.
/Kapten Bobbels

Ulla said...

Kapten Bobbels är väl ingen gammal italiensk farbror eller någon avlägsen bekant eller en före detta kursare till en kompis? Det var dom jag avsåg! Hihi.