Thursday, June 21, 2007

The frog

Jag är en mästare på att häva ur mig dumheter, att tala först och tänka sen, grodor hoppar ur mun. Men igår tog jag nog priset i cp-skada. Så här var det:

Vi sitter på Ice Wharf och käkar middag. Ulla, Nina, Emma, Sofie och Olivia. Nina visar bilder från helgen. Jag tittar. Jag säger:

"Men är inte det där din pojkvän, Olivia? Vad är det där för en fet brudjävel, det ser ut som om dom ska kyssas?!"

Alla tittar på mig och gapar. Bruden var Olle själv. Hur tar man sig ur en sån kommentar?

2 comments:

Anonymous said...

alltså sa du det med glimten i ögat eller i största allvar? sjukt pinsamt. vad gjorde du? är hon tjock?

Ulla said...

Nej jag var allvarlig. Jag såg ju inte att det var hon, jag ville säga något tarvligt om den som såg ut att vara på väg att kyssa hennes pojkvän..ajdå. Jag sa förlåt 100 ggr. Hon är inte det minsta tjock, hon bara stod konstigt med armen på bilden. Själv är jag mycket tjockare och borde hålla en lägre profil, kan man tycka!